En och två och tre indianer, fyr...

Gudars skymning!

Man ska inte klaga på att man får få tillfällen att uppträda i Skrapans musikklass! Jag läste nyss ett mail från vår käre lärare Matti där han skrev att vi skulle boka in 4 konserter på olika datum. Oj, vad många, tänkte jag. Då fick jag för mig att räkna alla konserttillfällen och liknande som jag har fått stå på scen med min kära musikklass. Det blev - hör och häpna - 31 ggr på knappt två år! Ändå kan jag möjligtvis ha missat någon gång...

  • I ettan spelade vi ettor för besökande nior i entrén vid 4 olika tillfällen
  • Luciarocken i 2 omgångar i ettan
  • Julavslutningen i 2 omgångar i ettan (Griegs pianokonsert mm)
  • Winter Swing den 27 Januari i ettan
  • I ettan när hela musikklassen spelade på Eriksbergsskolan
  • Vårkonsert på Grand i ettan
  • Oväntad spelning med ettorna för lärare på någon udda kongress
  • Skrapanfestivalen i 2 omgångar i ettan 
  • Skolavslutningen i 2 omgångar i ettan 
  • I höstas då vi under fyra dagars tid höll 9 konserter på Musikens Hus för kommunalanställda
  • Random spelning på gymnasiemässan. Vi knäckte katte hårt trots att vi var helt oförberedda - YES!
  • Höstkonserten med musikklasserna, hippietema och Jimi Hendrix
  • Luciarocken, kan även kallas musikklassernas julkonsert. Musikens Hus runt Lucia.
  • Julavslutningen i 2 omgångar i år
  • Winter Swing i Januari

Om man vill kan man även räkna med vårt sambatåg på Katte-Skrapankampen. Och när detta år är slut kommer jag antagligen vara uppe i ca 37 st. Fint! Ni kan ju gissa hur mycket tid alla dessa spelningar har tagit, det ligger ju allid en del rep bakom så att säga...

Puss!


Kommentarer
Postat av: Elinor

Ja oj vad vi har blivit nötta på scenen! vad var gymnasiemässan för nått?? KRAM!!

2008-03-11 @ 17:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback