Fniss

Tihihi, jag kom bara att tänka på en rolig sak som jag måste berätta innan jag går och sover!
Idag gick jag och Erik till en viss Källman för att se till att vi fick våra poäng för musikalen som vi skulle. Detta hade strulat lite eftersom kursen hette samma sak som några andra kurser vi redan läser med Matti. Vi skulle alltså få 100 poäng till priset av 200 poängs arbete. Inte bra tyckte vi. Därmed började vi diskutera om man kunde byta namn på kursen för oss Skrapanbarn, men då sa kvinnan Källman att alla instrument hade en egen kod, så det kunde kankse lösa sig ändå. Hon erinerade sig till och med en kod, och den hörde till klarinetterna. Koden var: (kå, e, ell, te) klet! Varken jag eller Erik lyckades hålla oss från att frusta till lite.

Klet... haha, ja de saknar inte humor i alla fall.






...undrar om trumpet blir trut? Slagverk kanske slak? Flöjt bil flöt? Undrar om fiol blir fiol. Stackarna, i så fall. Natti, natti, kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback