Glassa runt i glasses

Glasögon.

Hur kul är inte det? Jennifer ska ÄNTLIGEN (efter att ha suttit längst fram på lektionerna men ändå inte sett tavlan i snart två år) skaffa nya glasögon, så igår gick hon och jag och provade lite bågar på en affär i stan. Det är verkligen jätteroligt med glasögon, det är som en oupptäckt genre inom shopping! Lite rött här, lite grönt där. Synligt - osynligt, sofistikerat - flashigt. Jag ville faktiskt också köpa glasögon där ett tag! Kanske köper jag några bågar med fönsterglas, precis som Erik?

Det tråkiga är bara priset. Jennifer lägger stora slantar på glasögon och jag på gjutna öronproppar. Ärligt talat tycker jag att det är fånigt att man ska kräva 2000 kr för lite plast och ett filter. Om man vill beställa en liten plastplupp att använda i proppen istället för ett filter kostar det 400. För en liten plastbit!!!

Yä, yä.

image264

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du tycker 2000kr är mycket så kan jag berätta att mina nya brills 3900kr tror jag :P

2008-03-17 @ 18:35:51
Postat av: monca

Hahaha, schöööönt. Mina förra solglarror kostade väl 300 kanske.
Men du har inga öronproppar för 2000 kr kanske? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback