Påsk, påsk, påsk!

Glad Påsk, kära vänner, GLAD PÅSK!

Idag är det påskdagen och jag ska snart åka hem till mormor igen (hon har inget internet, så jag fick logga in på McD - 1h för tjug... förlåt, nitton kronor) för att leta påskägg som påskharen har gömt. Yes!
Göteborg är gött som vanligt, men igår var jag så trött att jag inte riktigt kunde uppskatta det fullt ut. Anledningen kommer här:

Skärtorsdag! Kvällen ägnades åt både det ena och det andra, vi kan säga att den började med Innebandy. Storvretas herrar förlorade snöpligt med 3-5 mot Täby efter ett litet delikat självmål i öppen bur. Detta hindrade dock inte mig och snuskis-abel, nej, vi drog till "Lutis" (som katteäcklen säger) och köpte fitnessbaguette, banan, godis, läsk samt tuggummi med teasmak. Gött. Samt ovesäntligt. Sedan drog vi till astronomitornet på Hogwarts där vi mötte både den ene och den andre. Där var körgossarna och där var Josefina. Till och med Sam (som går Sam) och Andreas var där! Oj, oj.
Jag måste erkänna att lite orolig för mottagandet var jag, halvfinsk och Skrapsk (jag menar, folk blir gärna elaka när de är avundsjuka) som man är. Det var dock inget jag behövde oroa mig för, speciellt inte det första, för med Anton i spetsen fick jag höra minst trestämmig...

Till Öster land vil jag fara,
där bor allra kärasten min
,
bortom berg och djupa da lar,
allt under så grönan en lind.

Jag där vil byga en hydda,
Där marken står ständig så grön,
och träden äro prydda
med blommor som dofta så skönt.

Min sjel, du göre dig redo
den vida vägen att gå,
över berg och torra hedar,
förran natten faller oss på.

Det värmde! Isabeluf fick mycket kärlek hon med, beundrad och generad satt hon omringad av karlar med trånande blickar. Vackert! Tyvärr kom vaktmästare Filch och sa att vi måste gå vidare, och vidare gick vi. Vi kom till en plats full med tea, skrubbar och handikapptoaletter. Där skapades gaffelsekter och jag fick en fågelkompis, min alldeles egne Falk. Ivar var där, både jag, Isabelle och Josefina blev lite mer välbekanta med honom, en fin man. Jag undrar om han ligger kvar i skrubben än idag? Det var nämligen där jag såg hom sist (och nej, det är inte läge att misstolka saker här). Fina människor hittade jag vart jag vände mig, men till slut var jag och Isabelle tvugna att vända oss hemåt.
Någon (varken jag eller snuskis-abel) hade tittat i busstidtabellen och sett att, jamen jaha, det går nattbussar mot helgdag, och man kunde till och med "långfredag" uppradad brevid julafton och juldag. Fint, tänkte vi, då kunde vi ju åka hem halv 2. problemet var bara att Någon hade missat ett ynkligt litet ord: utom. Utom långfredag. Detta fick vi erfara när vi stod ute i kylan (observera kylan!). Då kom nämligen en gosse fram och frågade om han fick låna mobil eftersom sista bussen hade gått. Tack och lov svarade hans ömma moder att hon skulle komma och hämta honom, och tack och lov hade han spelat i Isabelles storebrors handbollslag när de gick i femman. Därmed behövde vi bara stå 40 minuter extra i kylan (Moncan hade dum som hon var tänkt att Converse är en bra grej...) innan moderns bil kunde skymtas. Just som vi skulle kliva in i bilen såg vi tre män komma med sina cyklar. Slå mig på fingrarna om det inte var Anton, Philip och Gustav! Varsin kram fick de, och sedan bar det hem till Storvreta som de isblock vi hade förvandlats till. Sent vart det, och lite till behövde man ju packa inför Götet. Få timmar kvar till uppstigning. Sällan har en så trött Monca skådats då hon vaknade, men lycklig var hon!

Lycklig är hon! Påskkram!

Kommentarer
Postat av: IsaBeluf

Moncan, han heter Oskar, inte Gustav ;)
Hoppas du har det fintfintfint (fult) i Götet. Hälsa lilla mormor =)
Strüp

2008-03-23 @ 10:52:20
Postat av: Anton

får man ifrågasätta att du la till en vers på Till Österland? vi kanske måste framföra en nyktrare version imorgon så att du lär dig?

2008-03-25 @ 23:14:33
Postat av: moncsnusk

Men vad ni klagar! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback