Två strike och en i rännan

Hej alla barn!

Vi kan väl ta en inte så snabb sammanfattning över helgen?

Fredagen var fantastisk. Jag och Martin valde chill framför slips, så dagen hade en touch av mjukis över sig.  Vi började eftermiddagen med en fika på Günterska. Det var ett självklart val, för skottdagen till ära var den sista för utnyttja en rabattkupong jag hade - eftermiddagsfika till halva priset! Därmed beställde vi två bakverk var - en groda och ett pekannötswienerbröd till mig, och två triangulära chokladjox till Martin (samt faktiskt bara en kopp te var). Det var gott och mättande. Vi bestämde oss då för att gå hem till Martin så att vi hann bli hungriga igen, för Ulf och Monika skulle börja med maten.
Vägen var kantad av trevliga händelser så som Andrea & Siri, godisköp och en liten snutt buss. Väl framme väntade en ljuvlig köttfärssås och fem gosiga valpar. Det var nice. Sedan smet jag och Martin upp på hans rum och kollade på Children of Men. Det var en film som var galet bra och galet läskig trots att den inte var en skräckfilm (utan en "futuristisk thriller"). Om inte galet bra, så helt klart värd att se. Sedan vart det lite huvuden och magar och valpar och tuggande på allt möjligt. Dock tuggade jag och Martin bara på godis, valparna stod för resten. Ett avsnitt av vårat traditionella Lost hann vi också med innan Monicas buss brummade av hemåt.

Lördagen inleddes med en match i Tjotaheiti. Den var säsongens sista, och blev oavgjord. Den minsta hall jag har sett, de långsammaste domarna jag mött samt den mest ruttna tidtagningen (tidtagarur då klockan inte fungerade) som tickat. Det var våra upplevelser där borta, men jag är glad ändå.
Hemma badades det och åts en och en halv macka, och plötsligt insåg Monica att Musik Direkt skulle börja inom 40 minuter. Då slängde hon sig på luren och ringde vännen Hanna. Hanna var relativt lätt att övertala, och så bar det av till Uppsala Konsert och Kongress ("musikens hus" med andra ord)!
Musik Direkt var värt sina 50 kronor, musikaliska människor fanns där att finna. Vissa band/deltagare var nervösa, andra var besynnerliga. Somliga var grymma, och någon var...
- Hanna, vad heter de som tog över efter Barbie?
- Ken!
... tack där, jag syftade på Bratz. Snyggast av alla var dock pojkarna från musikklassen där de stod och lyste i sina Hawaiiskjortor. Mumma!
Det var två band som gjorde att jag inte kunde sluta le, och båda gick vidare till länsfinalen i april. Det ena var just The tired med Erik, Abbe, Sebbe, Helenius och Gunde från Skrapan. Musiken, färgerna och stämningen på scenen fick mig att må riktigt bra. Jag ska köpa deras skiva (deras projektarbete) om de tänker sälja! Det andra bandet som skapade kramp i mina mungipor var Jaslyn där Erik Larsson var med. Den första låten de spelade var bra, men av den andra blev jag lyrisk. Erik bytte bort saxen mot sitt originalinstrument klarinetten, och jag trodde aldrig att jag skulle säga det men: vilket härligt instrument! Det var svängigt och gött, mulligt och mysigt.
TACK för att mina favoriter fick gå vidare! (tyvärr blev jag lite för glad och virrig efter att ha gladlyssnat på musiken och knappt ätit något under dagen. När jag blir sådär - please someone - shoot me!)
För övrigt är jag glad att jag inte följde min vilja till krogen i lördags, utan att jag hamnade i en mörk och kall lekpark med Hanna senare på kvällen. Alla minnen... allt som behövdes tas upp efter att ha fått lite perspektiv. Det blev fint. Kallt och mörkt men fint som snus. Eller något annat om man tycker att något annat är finare!

Söndagen har varit lite sämst. Jag sov för länge så att jag vaknade med ont i kroppen. Ångest (nä, men stor tveksamhet) över vilken trumpet jag bör välja har infunnit sig. Ett besked om att Anna ska flytta till Gotland gjorde mig jätteledsen, Uppsala blir inte detsamma efter juli. Beslut skulle fattas på ett möte. Ingen motivation hälsade på. Allt är trött. Trött som i tröttsamt.


Vad kan nästa helg tänkas bjuda på? Jo, en cup mitt i natten...

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH SKA HON FLYTTA TILL GOTLAND ! :D
det gör hon rätt i, goland är BÄST

2008-03-03 @ 08:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback