Jag har den äran att få gratulera

Hej, hej - hemskt mycket hej!

Idag vill jag gratulera mina små kamrater som fyller år. Dels har vi Madde, en kvinna jag inte har kännt speciellt länge, men som jag tycker om ändå. Sedan har vi också Erik, klassens egen datafantast som jag kännt längre, men som jag tycker om ändå.

Madde:
Galet snygg
Galet skön
Galet rolig
Galet rödhårig
...galen helt enkelt.

Här kommer en dikt som jag skrev till hennes ära på ansiktsbok:

Madde är som eld och vatten,
vildare än själva katten.
Humorn är på högsta topp,
ur sängen steg jag precis nyss opp.
Du är kvinnan, jag är damen,
och utav mig får du värsta kramen!


Erik:
Roligast
Pizzaälskare (Billy's)
Energidrycksförtärare
Skön som få

Erik ska inte få en dikt av mig, men likväl en födelsedagsbulle. Stackarn har varit på "hajk" med skolan och sovit ute i natt, och då kan han nog bli glad av en kanelis med ett ljus i. Får vi väl hoppas. Annars får han bara en kram och ett grattis, så kan jag äta upp den själv. Hurra (både för honom och min bulle, men mest för honom)!!!


Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback