Vi kan kalla dem berg

Idag är det lördag. Det har varit flera andra dagar fulla med höjdpunkter sedan jag skrev något sist.

Till exempel Valborg. Då var det sol och härligt, en underbar dag allt som allt. Det bästa av det bästa var dock när Mathilda hade hittat Jonas i Engelska parken och vi hälsade på honom. Han skrev även i min almanacka där i princip alla jag träffade skrev sitt namn och/eller en liten hälsning eller telefonnummer. Kvällen med grillning och vänner var bra, men dagen var fantastisk med så många vackra ansikten och kramar!

Torsdagens höjdpunkt var en golvpicnic hos Snuskisábel med inslag av Hannor och Åmål-Matildor. Skåne hade också sitt finger med i spelet, men då i form av en maträtt.

Fredagen ägnades åt tre höga punkter. Det var pluggande med Jennifer på morgonkvisten, något som gjorde att jag tappade mina byxor då jag sprang till bussen. Nästa bussresa träffade jag en leende man som jag stannade och pratade med, men som jag ABSOLUT inte kunde placera. Så här i efterhand tror jag att det var den gamle hederlige Hasse. Det var bara svårt att komma på vem han var när han var i fel miljö.
Jag kom på att fredagen har hela fem höjdpunkter vid närmare eftertanke. Jag fick ju ett telefonsamtal från den gode Åmål-Jonas också, där han sa att han trots allt skulle dyka upp i Jönköping i sommar. Hurra!
Nu bar det av hem till Miriam för att repa lite med "bandet". Jens hade en muterad giraff med babian-/grizzlybjörnshuvud som jag tyckte om. Den var gul. Om någon undrar så var vi ganska produktiva också, vi lyckades i princip köra igenom två av låtarna. Joy.
Kvällen spenderades med två relativt nyblivna 18-åringar på ett dansgolv. Första utgången för dem, och första dansutgången för mig. Roligt, varmt och gött. Hela kvällen avslutades för min del med att jag efter ett sista toalettbesök kom för att ta farväl av kvinnorna, när plötsligt ett Greasemedley satte igång. Bra avslutning eller vad?
Bussen var sen, så jag hann även skaffa mig några kurdkompisar på busshållplatsen. De lärde mig att dansa kurddans till Please don't stop the music. Det var fint. På bussen stötte jag även på den gamla barndomskompisen Emelie som också tyckte att sista bussen var en trevlig sak.
Kanske blev det lite luddigt att reda ut vad som var en höjdpunkt och vad som inte var det, mne gör ert bästa så får det gå som det går.

Vi får väl se vad som visade sig bli dagens höjdpunkt/höjdpunkter? Müs on!

Kommentarer
Postat av: Emmut

jag som ville ha ett muminkex av dig och självklart skriva i din fina almanacka! men ack, det fick jag ej göra. på måndag är det i alla fall en jag som letar upp en dig och ger dig en kram ^^

Ps. jag såg Tony på stan nu i veckan, fritids-tony! jag har inte sett honom sedan mellanstadiet. det ledde till en resa inuti mitt huvud tillbaka till den tiden, fullproppad av minnen!

Postat av: Mommut

Tony! Ojoj, det var en karl det. Tonx, som T (inte som i Tony) stavade det. Mumma!

2008-05-08 @ 00:26:55
URL: http://moncan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback