Allt ljus på Uppsala

Mmm. Helg. Mmmmm.

Jag kan säga att ljusprommenaden med Jacob var en höjdare. Vi var de mest omogna på hela vandringen, och ett tag var det över 100 pers som tågade runt i Uppsala för att se på olika ljud- och ljusinstallationer. Coolast var:

  • Skytteanska valvet (snyggt och iögonfallande)
  • En lekpark i Engelska parken där man själv fick trycka på stora röda knappar på träden så att det kom ljud från "konstiga djur" (flummigt, men kul att få trycka)
  • Eddaspången där det sitter lampor med rörelsesensorer
  • En jättestubbe vid ån där man stuckit ner ljusslingor som pilgrenar, och dessa tändes genom att man satt i en stol (x4) och trampade på cykelpedaler
  • Discokulan vid Münchenbryggeriet
  • Spotlighten med dansstegsinstruktioner för slowfox och ljuv musik (på St: Persstråket)

Skön grej! Jag gillar't, synd bara att sista upplysta (...) dagen var idag.

Jacob och jag var iallafall nöjda med vår 4,5 km långa prestation och unnade oss lite subway och bio. Filmen hette Burn after reading och var sjuk men ganska skön. Skratt i spridda skurar rakt igenom. Sedan gick vi hela vägen hem till herr Hjärncell. Mina fötter blev blöta, men väl framme väntade en värmande Happy. Sammanlagt blev det drygt 6½ timme spenderad tid tillsammans. Gött!



Stolpskott på Stora Torget

Tchÿss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback