Helgmys i kvadrat

Hej, kära vänner!

Att det kan vara så skönt med helg! (!!!!!!!!!!)
Igår tänkte jag njuta av en hemmakväll med sänggång klockan tio. Sedan hälsade Jennifer att jag kunde få komma hem till Anna och äta pizza (det blev enchiladas). Okej, tänkte jag, två timmar kan jag stanna, så får jag ändå min eftertraktade sömn. Men där högg jag i sten. Abbe och Ida från gamla trean i musikklassen förklarade i SMS och telefonsamtal att detta var kvällen för utgång. Jaha, vad skulle en trött stackars kvinna göra?
Självklart taggade jag till, åkte först och åt massa god mat, och sedan åkte jag vidare till staden där jag efter en sväng förbi V-dala nation (nej, jag försökte inte ens komma in) där det kryllade av teletubbies och en karl utklädd till snopp. Välkommen till studentlivet, liksom. Till slut kom mina vänner ut, och så bar det av till kära gamla Williams. Där blev kvällens tema döda fåglar, och man fick skratta sådär så att magen viker sig och man inte kan sluta. Man saknar dem ibland. Att sitta där kändes bra. Men något annat som kändes bra var att komma hem och gå och lägga sig. Säng ist gut!



Imorse vaknade jag trött och grinig, men det var ingenting som en innebandymatch inte kunde råda bot på. En lagom jämn och jobbig match som till slut vanns med sex mål mot tre (6-3, helt enkelt). Sedan åkte jag hem, duschade, och blev otroligt hungrig. Denna hunger fick jag stå ut med i flera timmar innan det ÄNTLIGEN blev mat. Men vilken mat sedan! Lövbiff med vitlöksost och ugnsgratinerade rotsaker. Det var så otroligt gott när man hade fått vänta på det (den som väntar på något gott väntar aldrig för länge).
Middagen var bara början på en mysig helkväll med mor och delvis far. Vi tittade på Simpsons, vi tittade på lite stjärnor på is (det är faktiskt ganska kul, även om jag aldrig skulle erkänna det), och, bästa av allt, jag och mamma tittade på Dirty Dancing i mitt rum. Då körde vi på nedsläckt och tända ljus som reflekterades mot mina gula väggar. Vi hade också ett STORT fat med åtminstone sex olika sorters grönsaker samt två skålar med dipp. En av dipperna vär ljuvlig, och jag åt så mycket at den att jag nu nästan har lite ont i magen. Det känns skönt. Sedan ringde Jacob och berättade hur han också hade Dirty Dansat på sin mammas 50-års kalas. Då skrattade jag.


Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Futurama, och sedan gå och lägga mig. Natti, natti, kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback