JoBel nu 37 år

Jag är så ledsen. Alltid trycker jag Ctrl+A och sedan Ctrl+C när jag skriver inlägg. Utom idag.

Det är så tråkigt, för det var ett relativt fyndigt och känslomässigt sprängfyllt inlägg. Som försvann, alltså. Nu får jag istället säga grattis Isabelle, knasiga, coola stora kvinna. 17 år och kaffekokande fruntimmer. Det var trevligt att sitta där med henne och andra bra människor och äta hallongrottor, bulla, negerboll (enligt receptet, så ja) och tårta. Det kändes bra.

Grattis även Johanna, vacker kvinna och igår fyllda 20 år. Det blev goda tacos och mycket prat om musik med trevliga och fina människor. Mycket prat om musik. Mycket.
När jag, Magnus och Johan slutligen vandrade hemåt var vi bara tvugna att våldgästa Hannas garage och ta lita godis med oss på färden. Sedan återstod bara hela natten. Denna spenderades till viss del med en snusk-Isabel som plötsligt kom instormandes. Och med Rudes stundvis briljanta musik. Och trinketter. Och Femtakt. Och 6/8 (12/8?) takt blandad med 4/4 takt. Och nattascones. Och annat. Och färger.

Hej och hå. Det är märkligt tomt i gästrummet (där jag nu sitter) utan Magnus. Men å andra sidan är det märkligt fullt i magen. Kakor och sådant. Och löksoppa, även om jag på grund av hörfel trodde att det skulle bli räksoppa. Då blev jag lite ledsen. Men det är ingen fara.


Just det. Det har varit TOKROLIGT att träffa Camilla igen, nu när Magnus har varit här. Två kvällar i rad, det måste vara rekord för oss. Vi är lite dåliga. Framför allt fredagskvällen var väldigt mysig. Konserter och nya och gamla människor. En klubba. Lite Loka.

Jag säger - tummen upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback