Thursday evening

Hej, hej, här är jag.

Torsdag kväll:
Monica ringer sin vän och frågar om de fortfarande ska träffas som det var sagt tidigare i veckan.
Monica hör att vännen inte låter som vanligt, så hon frågar hur det är med vännen.
Vännen berättar för Monica att hon fick en rejäl allergichock dagen innan.
Halsen hade svullnat och andningen blev tyngre.
Akuten på Akademiska sjukhuset.
Vännen: Vill du höra något hemskt?
Monica: Ja.
Vännen: Hade jag kommit in en halvtimme senare hade de inte kunnat göra någonting för mig...


Jag började gråta. Direkt. Det brukar alltid ta tid för mig att förstå sådant, men nu slog Det ner mig med en stor fet hammare. Jag älskar ju henne så himla mycket, och så är en ynklig liten skithalvtimme skillnaden mellan att ha kvar henne eller inte. Hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback