Jonas återupptar Veckans Ord

Jonas blev idag jättenöjd när han kom på att det var jättelänge sedan vi körde "veckans ord".

- Nu blundar jag och stannar... HÄR! Vi tar vänster.
Nu blev han dock något dyster och muttrade lite, ty han hittade bara massa ord utan förklaringar.
- Orangerihus hade ju varit jätteroligt att få veta vad det är, sa han besviket.
Tydligen var dock fru Fortuna på hans sida, ty han hittade en förklaring och därmed hade vi funnit dagens ord:

Orangerihus - Växthus för vinterförvaring av apelsinträd

- Kunde de inte skriva apelsinhus då? hördes ett mummel framifrån.


Jonas, vad han är bra!


Kommentarer
Postat av: Amanda

haha orangeri var ett av de första ord min systers sa^^

Postat av: Moncan

Imponerande! Och nu när Jonas strax fyller 30 har han också lärt sig det. Sweet!

2008-09-09 @ 16:31:45
URL: http://moncan.blogg.se/
Postat av: Roos

Jag är avundsjuk, ty jag vill också ha en fysiklärare som allmänbildar oss!

2008-09-09 @ 17:34:11
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback