Melodin funkar om man klipper bort mitten på ursprungslåten.

Jag är en liten underlat, och framför mig ligger mat.
Det är ett äpple,
ett grönt, grönt äpple
och en bit bröd med kalkon.

Detta bara för att jag ska repa das trollflöjt idag. Stämman är tråkig som en fuktskadad skorpa (tydligen hatade Mozart trumpeter... det svinet!), men jag roar mig med att transponera noterna i D, Eb och C. Det är lärorikt.
Mer trumpet blir det imorgon. Då blir det första gången i storbandet. Wohoho! Läskigt, men de små barnen får väl ta hand om mig.
Ytterligare lite trumpet blir det onsdag morgon med musikklassen. Då är det förberedning för jazzkonserten och antagligen en hel del solande. Som i spela solo. Improviserat solo. Lärorikt och skoj, men lite läskigt. Pyttelite.
Nej men vad sägs om lite mer trumpet på torsdag? Då är det dags för den återkommande lektionen med Bo-Inge. Då blir det klassiskt och Goedicke. Nyttigt men bra mycket svårare än jazz och andra delikata swingformer eftersom varenda betoning ska vara så TOKVIKTIG. Jaja.


Tut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback