Tönt

Det här vågar jag inte säga till min ömma moder, men jag håller nog på att stressa sönder mig igen. Fram till igår har jag varit harmonisk. Nu springer tiden ifrån mig. Jag tittar i min kalender och ser hur omöjligt stora läxor blir omöjligt många. Jag ser hur träningar och rep och vänner äter upp min tid som ska räcka till läxor, sömn och mig. Jag ser hur friden skrumpnar bort.
Jag ser hur jag gör det enda rätta (jättefel!): ser över mitt berg av göromål och vänder sedan blicken åt ett annat håll. Det för mig nu välbekanta ordspråket hörs eka, "Kan du inte göra allt - gör ingenting".

Smart Monica, smart. För guds skull människa, ta tag i ditt liv medan du fortfarande har ork att ändra det!

Kommentarer
Postat av: Roos

Det blir alltid sådär som du precis har beskrivit så fint, men i år tycker jag att det kommer väldigt tidigt! vad är det med att lärare tycker om två prov redan den tredje skolveckan?

Postat av: Sam

Eftersom jag bara är en sammare kanske min röst inte hörs över högarna med labbrapporter, men jag rekommenderar att du gör läxorna/pluggar till proven i de ämnena du gillar och är intresserad av. Lycka till, bara detta sista läsår kvar!

2008-09-13 @ 21:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback