Trött

Jag dampar.

Jag hatar betygssystemet.
De försvårar det verkligen för mig.
Jag har mer än de 2500 poäng som krävs för att ha avslutat gymnasiet. Därmed kommer jag att få välja bort ett antal poäng till mitt slutbetyg. Om jag får MVG i alla mina musikkurser och andra knaskurser som inte ingår i naturlinjen, måste jag ändå behålla eventuella VG:n/G:n i Kemi B och Fysik B framför dessa MVG:n. Trots att jag kanske inte skulle behöva dem för min framtida vidareutbildning. Det suger. Jag missgynnas rent poängmässigt av att läsa kurser som är svåra att få bra betyg i istället för att sitta och chilla med tonårskunskap eller vad andra elever nu läser för att få enkla poäng (förlåt Jennifer och Jacob). Jag är arg. Enligt syo-Maggan är det sagt att dessa regler finns för att gynna flitiga elever. Det kanske de är, men de är bannemig inte vattentäta någonstans!

Jag återkommer snart, jag måste bara vara en flitig elev och skriva klart min idiotiska labbrapport  i biologi (som till skillnad från labrapporter i kemi och fysik inte lär mig ett skvatt, utan bara kräver massa tid för att genom onödiga utförandebeskrivningar och diskussioner dra självklar slutsats). MAH! Frustration är mitt mellannamn!


In my ***

Kommentarer
Postat av: Jenny-jay!

Jag ser dig som lyckligt lottad, inte med tanken på att du måste vara med om den här orättvisan men med tanken på din intelligensen och diciplin att kunna sitta och kämpa med pluggandet!



<3<3<3

2008-09-17 @ 18:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback