Krister, min vän

Hellu!

Igår tog jag mig hem från Åmål. Det var en förfärligt trist resa tills jag kom till Örebro. Där skaffade jag mig en ny vän: Krister!

Krister var civilingenjör som pendlade till Stockholm där han förutom jobb hade lägenhet och tre vuxna barn. I över en timme pratade vi om gamla minnen, framtid, barn, syskon, utbildning, idrott/träning, bär (svartvinbär var hans favorit), böcker och konstgjord mat. Lite musik. Lite dans. Lite om att omge sig med människor som ger energi och inte tar (han tyckte att jag gav). Mycket prat blev det, och när jag skulle kliva av tåget i Enköping hjälpte han mig med min väska. En ljus själ! Jag blev så glad över att ha fått en ny vän att jag nästan skuttade när tåget rulla vidare. Vi tyckte båda två att vi var trevliga!

Hupp, hupp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback