Töntigt, kanske, men ack så viktigt!

Just nu känner jag mig oerhört värdefull.

De senaste dagarna (tja, hela sommaren egentligen) har jag känt mig väldigt sedd och uppskattad. Älskad. Jag tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är som är omgiven av så mycket fina människor som ger så mycket kärlek. Då blir jag motiverad att sprida kärlek och glädje vidare, och när jag gör någon glad blir jag själv ännu gladare. Tänk vilken underbar spiral det kan bli!

Att känna sig värdefull är något av det bästa som finns. Man svävar lite. Hjälp någon att sväva imorgon, vet jag. Skicka ett SMS. Eller ett brev (klart underskattat och uppskattat). Kanske ett mail med en bild. Eller le mot någon. Ja, ni vet vad jag pratar om. Ta hand om dem ni håller kära, så tar de hand om er tillbaka.


Du är lika värdefull som jag känner mig, och jag känner mig väldigt värdefull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback