Nästan onsdag

Vilken dag. Jag är helt slut. Men ganska lycklig också.

Uppstigning 05.50. Förskolebarn till och med 2:or. Jeans på Värmlands. Musikteori med Radovan (diktat).

Nu börjar det trevliga. Jag pratade lite klezmer vs balkan med de andra musikteorieleverna. Sedan mötte jag Nästans Jens och Myra på Vox (samt vår käre ljudtekniker Gustav). Där tog vi oss middag för en billig peng. Soppa med bröd: 12 kr. Jag tänker inte klaga. En sockerfri muffin som smakade saftig morotskaka fick gå under namnet efterrätt: 6 kr. Tvårätters middag: 18 kr. Var är studenterna?

Sedan traskade vi (Nästan) hem till Miriam tillsammans med lillasystern och Hugo. Blöt, men glad hund. Där hade vi sedan en riktigt mysig kväll med Björn, Gerwins och Villiam, Nästans nya bandmedlemmar. Jag riktigt ryser när jag hör sax och fiol på våra låtar. Det är som att träffa en gammal vän tio år senare. Annorlunda sedan sist man sågs, men fortfarande med samma härliga skratt. Det känns bra, det här, jag sörjer bara att jag inte får vara med och leka längre i Januari. Fantastiska människor och härlig musik.


Hörni. Mindre än en månad kvar till lumpen. Den 7:e gäller det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback