Baby på gång!

Mitt första (därmed inte sagt att det behöver komma fler) kusinbarn är på väg ut ur sin mammas mage nu! Mickans mage. Det är helt galet, mormor ringde mig tidigare idag och berättade att vattnet hade gått. Tänk, den lilla krabaten kanske redan har kommit ut? Vi får väl se om telefonen ringer snart. Tänk att mormor blir...
Hmm, blir hon gammelmormor eller gammelfarmor? Eftersom det är Mickan är mor till barnet, och (min) mormor är farmor till Mickan borde hon rimligtvis bli morfarmor. Eller kanske gammelmorfar...
Och Lasse blir morfar (han också). Men vad blir jag?

...

Skitsamma, jag är glad att ungen kommer i alla fall (hoppas nu att allt går bra och att det är en frisk liten trollboll)!

Hela situationen känns sjuk. Jag har ju inte ens sett Mickans mage puta, och nu ligger hon där i USA och klämmer fram något som jag knappt förstår att det existerar. I sommar ska jag näsgnugga Den. Mysklump!

Hej då, kära ni, bara en sak till: vi får se om ungen blir lika galen som sin mor, för då får vi en alldeles egen vilda babyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback