Här dansar herr gurka både vals och masurka!

Jag sitter i bibliotekets tidningsrum på skolan. Konstigt nog glädjer det mig att se att gurkskivorna sitter kvar på tavlan här. De har nämligen suttit där åtminstone sedan ettan. Kul. Nu är de gula. Inte gröna som de var då. Säkert från någons macka. Det känns hur som helst tryggt att inte allt förändras, vissa saker får vara som de är.

Hmm, jag känner mig som den fiktive Dr. House, som i gårdagens avsnitt slogs för att få tillbaka sin blodfläckade matta. Vi är allt bra konservativa, han och jag.

Reflektion:
Skrapan kanske borde byta ut sin så kallade konst då och då, med tanke på att inte ens personalen har reagerat på att det har suttit gurka på en tavla i två-tre år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback