Promovering

Hallå, ja.

Promotion av doktorer (säger man så?) var det i fredags i universitetsaulan. Man skjöt salut och höll på. Och pratade latin. Och var snoffsig. Och gick baklänges ner från podier. Till musik. Som jag spelade. Nästan a vista. Wow. Utan gage, dock, men jag kände mig ändå lite speciell som fick vara med på denna underliga (men charmiga!) ceremoni. Och så hade ju faktiskt Nisse (eller vad han kan ha hetat), pysslat om mig som om jag också tillhörde orkestern. Jag hittade en liten Fazerchokladbit med mintfyllning på mitt notställ, jag fick noterna framlagda. Macka och Loka och kaka. Säkert hade han givit mig massage och en milkshake också, bara jag hade frågat. Sötgubbe!

Jag hoppas att ni också får besöka en promotion, och kan njuta av den trots att den är lite knasig. En dag ska jag stå där, jag också, och ta emot min veckade hatt, min guldring och mitt diplom. Jag ska le när de säger "var hälsad", och jag ska le ännu större när de säger "farväl". Vacker som en dag ska jag vara i min nya klänning, inköpt enkom för detta. Sedan är jag doktor och lite viktigare än jag var igår.
Tja, en trevlig liten dröm, men antagligen blir den inte förverkligad. Fast, som Paulo Coehlo säger, "när du har en dröm verkar hela universum för att den ska gå i uppfyllelse". Fin tanke. Kanske.

Hej och god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback