Att mysa

Just nu sitter jag i mörkret och lyssnar på Nästans låtar. Väldigt nöjd med att sitta här alldeles ensam. I mörkret. Bara jag och min vackra lysande skärm. Mätt i magen. Benen studsande i takt till Eriks mjuka vispar. "I intend to stay", säger Miriam, das Myra. "Kommer du ihåg?" frågar hon istället nu. Och så kommer tretakten. Som jag älskar tretakt. Jag ska göra en låt med tretakt en vacker dag. En vacker dag ska jag ägna hela den vackra dagen åt att bara spela valser och låtar från Pirates of the Caribbean. Tre fjärdedelstakt och, kanske ännu bättre, sex åttåndelstakt. Dagen lång. "Love will come and go, you can't make it stay home just by locking your open doors". Jaha, nähe, du säger det. Okej, då får jag väl lyssna.

Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback