Jaha, jaha, jaha

Jag fick iväg mina brev till slut. Nu fasar jag bara för det stora dammsugarmonstret! Jag bör ju damsuga mitt rum, kan man tycka...

Jag undrar hur många som kommer komma på min studentmottagning. Bor man i en liten håla så får man ju räkna med det värsta. Men Ulf kommer i alla fall, så jag är nöjd och glad hur som helst. Undrar om alla i LUMS förstår att de är inbjudna. Jag får väl säga det till dem imorgon. Imorgon på KAMPEN*. The Kamp. Den stora och sista. Ska Katte vinna efter 11 förlorade? Eller ska Skrapan hålla sin segersvit och vinna sin tolfte seger? Jag vet ju vad JAG hoppas på.




* Katte-Skrapankampen, en dag fylld med tävlingar där de båda skolorna Skrapan (Lundellska skolan) och Katte (Katedralskolan) slåss om den åtråvärda vandringspokalen. Fotboll, dragkamp, kanot och massa friidrottsgrenar utövas, och åskådarna klär sig i respektive skolas färger: Vackert grönt och vitt i skrapanklacken och mindre vackert rött och gult i katteklacken. Skrapan brukar vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback