Sista kampen

Iiih, nu kommer fjärilarna.

Mormor, kusin och hans flickvän har hittat till Uppsala. Det är på gång. Jag har lagt ut alla kläder och saker jag (än så länge kommit på att jag) ska ta med mig imorgon. Herre Gud.

Kampen blev för övrigt väldigt intressant i år.
1. Det regnade (har varit nästan överdrivet varmt de tidigare två år jag har varit med)
2. Kampen avbröts/ställdes in till följd av äggkastning
3. Kampen fick till slut fortsätta - men utan publik
4. Katte vann för första gången på elva år

Om jag ska vara ärlig så tycker jag nästan att det var lite kul att Katte vann, även om jag är glad att jag slapp vara där och få det gnuggat i mitt ansikte. Vissa ettor på Skrapan hade varit lite väl kaxiga mot sina kattevänner, och får nu äta upp det med råge. Eller kanske råg. Inga vetebullar där inte, utan ANDRA bullar. 
Eh. Var var jag? Jo! Jag hade otroligt kul så länge kampen varade. Jag skrek och skrek och sjöng och tutade i Staffans trumpet. Skrapanbandet sambabattlade en kort stund med Kattes virveltrummor & tillbehör. Men de stackarna hade ju ingen surdo*. Då går det som det går.
Mina fingrar förfrös i det ruskiga regnet av att hålla i en kall trumpet, men då kom en trogen skrapanelev (Linn?) till undsättning och lånade ut tumvantar.
När kampen blåstes av trodde vi knappt våra öron. Det hände alltså till sist. Otroligt tråkigt, men vad ska man göra. Vid det tillfället visste vi bara om ett kastat ägg på banan, men tydligen hade Katte fått sig en skur om 30-40 ägg (källan var dock en ytterst opålitlig katteelev). Då har man ju mer förståelse för beslutet. Korkade elever som kastade. Riktiga kvastskaft (smartskaft enligt Hanna).
Hur som helst gick delar till Skrapanbandet till Max och åt hamburgare och drack värmande kaffe/te. Det var en fin avslutning på kampen, och resten av dagen på stan gick jag och log. Jag tycker om dem. Undrar vad de ska spela för mig och alla andra imorgon på avslutningen... vi får se, och nu går jag och lägger mig.

AAAAAH!!!





*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback