Midsommarmys

Mmmidsommar.

Gunde, en hyvens kille, bjöd till grillkalas. En flicka hade blommor i håret, och alla fick pommes på tallriken. Jag fick dessutom så mycket ketchup och senap jag ville, så jag var klart nöjd. Efter middagsätande drog sig sällskapet inåt för lite sällskapande. Med undantag av att några ville vattna (ja, med vanligt vatten) grannarnas blommor och låna "isterband, bacon eller dylikt" höll vi oss också inne tills någon kom på den briljanta idén att hitta en midsommarstång.
Mot fruktbarhetssymbolen och vidare, tänkte vi och cyklade till den närmsta vi visste om. Där dansade vi inte så mycket, däremot fann vi ett par styltor som vi roade oss med. Och föll med. De sjönk nämligen ner i leran och sögs fast.
Lite klättrande blev det också av, även en uppsättning av ett visst mord på den lokala teatern, och till sist lite stagediving av Olle och Erik.
Så småning om tyckte vi ändå att man borde ta sig till vatten, så Storvad blev nästa anhalt. Där satt vi först på bryggan och drog osmakliga skämt anknutna till tidigare framfört mord. Sedan bestämde vi oss för att man faktiskt borde bada på midsommar. Plums, plums, plums, plums, plums. Sådär ja! Och jag var först i, ska ni veta! Efter en förträfflig nedkylning slängde vi oss på cyklarna till Gundes hus och bastu, och sedan satt vi där, sju tinande själar på plankor av trä. De osmakliga skämten fortsatte tills vi var varma och bastun blev kall. Det var dags för sömn efter en lång och trevlig midsommarafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback