Biljett till P&L, någon?

Okej. Förra inlägget kanske lät lite överdrivet dramatiskt. Men ni får tänka på att jag hade adrenalin upp till ögonbrynen i nästan en timme, jag satt och skakade.

Så här var det:
Jag vill ju åka på Peace&Love. Men så tog biljetterna slut, och jag blev tvungen att börja leta nya på Blocket. Det tråkiga med att köpa biljetter i andra hand är att folk vill att man ska betala 1000 kr mer än vad biljetterna kostade från början. Sniket.

Men. En man var ädel nog att sälja sin biljett för exakt samma pris som han betalat. Av en tillfällighet råkade jag se detta och kastade mig över telefonen. Jag var först. SMS:en rasslade in under samtalets gång, men jag var först. Hjälp, nu fick jag inte sabba det! Det var ju för bra för att vara sant. Bokstavligt talat. Min internetbank, mammas internetbank, och till slut systers internetbank strulade/var av fel bank. Inte roligt. Så efter en timmes sökande och trixande fick jag ringa tillbaka och säga att han fick sälja till någon annan.

Inte roligt!

Nu sitter jag och kollar på Tradera och Blocket med jämna mellanrum och hoppas på att få en biljett till rimligt pris. Jaha. Någon som vill sälja? Helst så billigt som möjligt, men 2000 kronor känns också rätt rimligt att betala (500 kr mer än orginalpriset). 2500 är mitt högsta bud, men det kan jag nog hitta på internet också.


Snälla, snälla, snälla, hjälp mig? Om du har biljett med camping och inte ska åka, hör av dig?


(Glad Midsommar, vänner)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback