Rude! Kvinnan!

Hej barn!

Jag, Moncan Kråkan Fågelskit, har hittat mig en studentklänning vit.
Det är nämligen så att jag och världens bästa Mathilda har varit i Stockholm för att titta på studentklänning med mera. Vi räknade inte med att hitta något vettigt över huvud taget, så då var det klart att vi hittade massor. Mathilda köpte två tröjor och ett par svarta "jeans" (leggins) och ingen plånbok, och jag kom hem med en studentklänning, en ekologisk klänning, en mössa och en sjal. Jeansen och studentklänningen var från olika SALT, så vi fick varsina nästan lika fina påsar att bära hem kläderna i.
Mathilda tog sig hemåt med en mage fylld av kycklinglasagne (att hon törs i dessa glastider. Modiga kvinna!), medan min var behagligt fullpackad med linssoppa och en fullkomligt platt ostfralla. Som ett mosat pitabröd med smält ost i mitten såg denna underliga fralla ut. Och smakade. 
När vi till slut närmade oss Uppsalas tågstation efter en glädjefylld dag såg jag restaurangen Peppar Peppar som vi hade pratat om på infärden.
- Peppar Peppar, sa jag och pekade ut.
- SALT SALT, svarade Mathilda nöjt och pekade på våra påsar.

Hon är ju bra underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback