Musik Direkt (jag vet att jag tjatar)

Hej och hå.

En viktig dag har vi missat: π-dagen! Den var ju i lördags, (2009.0)3.14! Fantastisk dag. Firas på fredag nästa vecka på Lundellska skolan om någon är intresserad? Hej och hå.

Apropå π, förresten. Igår på Musik Direkt var det en som vann ett superpris med T-shirt, ekologiska geléhjärtan, TVÅ förpackningar med ekologiska kondomer, läppcerat á la pussgurka, en kokbok, hjärtformade makaroner och säkert en hampatvål eller något annat skojigt. Vem vann detta, om inte stolsägare nr 314? Soft, soft. Och fin övergång, Monica, för övrigt.
Musik Direkts länsfinal var en ytterst rolig dag med häng på UKK med de andra banden, varvat med mulning av Wienerbröd (innan, som Isak sa) som Jens söta bullmamma hade köpt. Rent resultatmässigt gick det väl inte så bra för Nästan, vi kom varken etta, tvåa eller trea, och inte fick vi "Ladies price" (TACK Erik och Jens) heller. Men vi anser oss ändå vara nöjda och glada, om än bittra. Istället gick Kärleksfabriken (GRATTIS) och Mad Artworld (eeh, ja.) vidare till Riksfinal.
Men detta är inte vad jag kommer minnas. Det jag kommer minnas är alla fina människor som kom och kramade och peppade mig i pausen. Jag kommer också minnas den trevliga lunchen, hur trevliga de flesta banden var och vår egen bandkärlek. Dessutom (framför allt) ska jag minnas de trevliga killarna från "sound checket" som på Amerikanska frågade oss 1) var man kunde köpa vår skiva, (svar: ingenstans, så sedan) 2) vad vi hette, och 3) om vi hade Myspace (svar nej). Man blev så himla glad, för de hade verkligen ingen press på sig att säga något positivt till oss. Jag är nu lite ledsen att vi inte träffade på dem igen på själva konserten, för då hade vi kunnat ta deras mail och skicka ett smakprov så fort vi hade spelat in en demo. Men, men.



Puss och skjuts, nu är det kemi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback