P5 records

Jag har några liveminnen som sitter stenhårt. Igår fick jag ett nytt:

På prisutdelningen för Musik Direkts riksfestival kom ett av banden som vann föra året och gästspelade. Det var sex tjejer som BARA KÖRDE. De var grymma, de hade sådan sjuk energi och utstrålning att jag blev helt tagen. De kan inte ha varit särskilt gamla, men de hade rejäl pondus. Deras texter var ganska utmanande och starka (feministiska), men deras öppna attityd och musikaliska skicklighet gjorde att de "kom undan" med det och tokvann publikens hjärta. De fick stående ovationer, och från mina ögon rann det nästan en tår. Killen brevid mig lutade sig framåt i sätet och lyssnade och tittade intensivt redan på första låten. Underbart!

P5 records heter de, och de har MySpace med addressen
http://www.myspace.com/p5record

Rent underbara live, oh, ja! Och när kvällen lidit mot sitt slut stod jag och frökan Clara nere i UKK:s entré inför vår avfärd. Då såg jag P5 records komma mot mig, så jag sprang fram och sa att jag tyckte att de var jättebra. Då blev de glada och gav mig och Clarusch varsin demo. Guldkantat minne!




Kommentarer
Postat av: sandri

du är ju assöt! mycket fint skrivet må jag säga. tack för att just du var publik!

take care

Postat av: Alicia

jag håller med sandrita!

ni i publiken var ju helt sjukt otroligt fantastiska!!

2009-05-25 @ 13:22:51
URL: http://mexico.blogg.se/
Postat av: Moncan

Nämen hu så trevligt! Hittade ni hit! Nu blev jag glad! Fortsätt köra som ni gör så kan inget gå fel, och jag får se er globen! Soooft...

2009-05-25 @ 14:19:49
URL: http://moncan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Så fint!

2009-05-25 @ 17:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback