Guldkorn

Hej.

Igår satt jag och var lite nere, men så hände något fantastiskt! Jag zappade över till SVT1 innan jag kuskulle gå och lägga mig. En repris av dansbandskampen var i full gång. Av nyfikenhet så tittade jag ett litet tag. Gissa om jag blev förvånad när min gamle musiklägervän Jakob Stenseke spelade gitarr och körade i ett av banden! Zekes!

http://www.zekesband.com/



Namn: Jakob Stenseke
Ålder: 18 år
Instrument: Saxofon, gitarr, sång.
Favoritmat: Vitlöksmarinerad fläskkarré med hasselbackspotatis och bearnaisesås.
Intressen: Film och Tv-spel.
Lyssnar helst på: Indierock och Debussy.
Kul grej: Tenderar till att ofta tycka motsatsen till vad andra tycker, bara för att "sticka ut".
Fredagkväll: Glugga en bra film med ett trevligt sällskap.
Bor: I Majåker i Lidköping.
Bakgrund: Jakob föddes i Kristianstad, och efter två månader som missionärsbarn i Afrika flyttade familjen till Lidköping där han också är uppväxt. Började tidigt intressera sig för musik och tog lektioner från årskurs fyra i saxofon. I sexan tog han upp gitarren och intresset växte alltmer, från att bara vara en hobby till en livsstil. Blev övertalad att gå med i bandet pga. att han spelar saxofon, och ångrar inte sitt val då det visade sig vara bland det roligaste som finns - Att spela dansbandsmusik!



För övrigt har Zekes som första band gått till final, så jag ska kanske ta steget och rösta på dem. Tralla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback