Hemma

Min mormor är söt. Hon fnissar. Men hennes knän är stora som handbollar. Förut var de som fotbollar. Om ett halvår får hon nya ledband.

Jag är glad, för jag fick vara i Åmål i mer än ett dygn, mindre än två. Inte så länge kanske, men ändå hann man gå på en trad-jazzkonsert med bland annat två kornetter. Den ene av dem hette Jörgen Zetterquist och var huvudattraktionen. Den andre kornettisten var dock den som stal mitt hjärta tillsammans med sin fader som satt på pianot. Vid, menar jag.
Mysigt var det, och salen var full av söta gamlingar. Jag och Magnus var de enda under 20, och till och med hans pappa drog ner medelåldern ganska rejält. Synd att dagens ungdom inte hittar till sådana ställen. Den hade ju till och med kommit in gratis.



Nu är jag hemma, ska sova. Vi får se hur det känns.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Maggan

You calling my dad old? =)

2009-11-28 @ 12:47:52
Postat av: Tilda

Moncan, lova mig att du hör av dig nästa gång du kommer till Åmål!!! Ta med dig Isabelle också, vill så gärna träffa er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback