Tut, klank, brööl, boowh. Gnissel?

Hej, hej, hej!

Denna finska dag har gått i musikens tecken:

Spelat:
Trumpet
Trombon
Piano
Dragspel

Fått tillstånd att ta till Sverige:
Fiol (lite, lite trasig, men lätt fixat!)




Typ superkul. Jag är som ett litet barn på nytt. Men vi kan ju säga att trumpeten får nästan minst tid och kärlek. Är detta verkligen ett vinnande koncept inför armén? Nåja, jag har åtminståne övat trioltungor (tu-tu-ku), en bra grej om man vill spela fanfarer (Vill?! Som om jag kommer ha något val...).

Kommentarer
Postat av: Blås är en förort till stråk

Men Monica, en fiol?! Då måste du ju ha en lärare! (TADAAAA!!!)



Nej förlåt, jag har feber och yrar lite. Men du har en fin blogg!

2009-10-24 @ 17:20:53
Postat av: Moncus Kråkus

Är du Gerwins eller Jens? :D

Jag tar mig gärna en lektion om erbjudandet kvarstår, för då kanske jag kommer att förstå vad jag håller på med. Lite i alla fall. Jag ska bara laga den först!

Postat av: Stråk är inte tråk (hahahahahaha)

Nej det är faktiskt Gerwins, så bra tror jag inte Jens är än. Visst kvarstår erbjudandet. Vad är det som är trasigt?

2009-10-24 @ 22:14:24
Postat av: Moncsnusk

Öhm... tja, jag vet faktiskt inte riktigt. Det saknas tre grejer som håller strängarna (säger man ens så?!) på plats, nya strängar (?!) samt lite check av stråken. Den ser lite spretig ut. Vill nog gå till farbror doktorn :)

Gerwins, jag hälsade till Bo-Inge från dig, och så sa jag att du var världens bästa. Mihihi. Men vi ses du?

2009-10-26 @ 00:13:58
URL: http://moncan.blogg.se/
Postat av: Oskar (Mina dåliga stråkslogans tog slut)

Grejer som håller strängarna på plats, där uppe eller nere? Spelar kanske inte någon roll förresten, jag är inte direkt någon fiollagarexpert, det går nog att fixa i vilket fall som helst. Vad söt du är Monc(g)o, nu blev jag jätteglad! Jag lovar att säga nåt fint om dig också :) Klart vi ses, du är ju nu officiellt en av mina många (två) elever, hahaha. Kram!

2009-10-26 @ 01:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback